Tryby gry

1. Tryby gry

1.1. Tryb jednoosobowy – SITUATIONS

Tryb dla pojedyńczego gracza w Rainbow Six Siege to tryb szkoleniowy składający się z 11 misji, które rozgrywamy samotnie wyznaczonym operatorem. Tryb ten został nazwany „Situations Mode”. Głównym celem trybu szkoleniowego jest zapoznanie gracza z unikatowymi możliwościami i gadżetami poszczególnych operatorów, poznanie map oraz prezentacja podstaw gry. W nagrodę za ukończenie misji otrzymujemy specjalne odznaczenia (gwiazdki) i bonusy za np. ukończenie misji przed czasem czy zachowanie połowy HP.
W jednej z misji na przykład musimy oczyścić budynek pełen ładunków wybuchowych i wrogów. W misji tej gramy operatorką „I.Q.”, która posiada unikatowy gadżet zamontowany na nadgarstku – detektor RED Mk III „Spectre” do wykrywania wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych także tych wybuchowych. W kolejnej misji grając operatorem Thatcher musimy uwolnić zakładników uwięzionych w chatce „oświetlonej” olbrzymią ilością wszędzie rozlokowanych ładunków „nitro cell”. Na pewno skorzystamy z gadżetu jaki posiada Thatcher – granat EG MKO-EMP, który na ułamek sekundy generuje potężne pole elektryczne o napięciu 12500 woltów na metr we wszystkich pobliskich urządzeniach elektronicznych neutralizując je. W innej misji wyposażeni w wybuchowe pułapki laserowe oraz wiązki z drutem kolczastym znajdując się w siedzibie klubu motocyklowego musimy bronić zakładników przed hordą napierających bandytów.
Tryb „Situations” należy traktować jako „wstęp” do gry w sieci. Nie ma co liczyć na jakąś ciekawą fabułę czy zwroty akcji znane z poprzednich części serii Rainbow Six. To tylko 11 oskryptowanych misji, w które można się pobawić na początku przygody z grą żeby bliżej poznać mechanikę jej działania i możliwości jakie oferuje.
Każdy kto chce posmakować troszkę więcej emocji związanych z wyzwaniem jakie oferuje tzw. „sztuczna inteligencja” AI w Rainbow Six Siege powinien spróbować swoich sił w trybie Terrorist Hunt.

1.2. Tryb kooperacji
  • Terrorist Hunt
    Twoim zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich wrogów – Białe Maski. Do wyboru dostępne są trzy poziomy trudności: Normal, Hard i Realistic.
    W normalnym poziomie trudności nie ma potrzeby martwić się o czas. W trybach Hard i Realistic nie tylko będziesz miał więcej wrogów przeciwko sobie ale będziesz toczył również w wyścig z czasem.
1.3. Tryb wieloosobowy

  • TDM— Secure Area (PvP)
    Ty i Twój atakujący zespół musi zlokalizować pomieszczenie z środkiem biochemicznym i utrzymać pozycję w środku przez co najmniej 10 kolejnych sekund. Z drugiej strony broniący zespół stara się uniemożliwić blokowanie pokoju z zagrożeniem biologicznym zachowując obecność w tym samym pokoju. Odliczanie zostanie przerwane przez każdego obrońcę znajdującego się w pokoju z środkiem biochemicznym. Atakujący muszą wyeliminować lub zmusić broniących do opuszczenia tego pokoju.
  • TDM— Bomb (PvP)
    Dwie bomby zostały umieszczone w docelowej lokalizacji. Jako Atakujący ty i twój zespół musi próbować rozbroić jedną z bomb przez aktywację „defusera”. Po aktywacji „defuser” w ciągu 45 sekund rozbroi bombę. Zespół atakujący wygra rundę gdy jedna z bomb zostanie rozbrojona lub przeciwnicy zostaną zlikwidowani. Obrońcy muszą zapobiec aktywowaniu „defusera” i rozbrojeniu bomb lub zniszczyć już aktywowanego „defusera”. Zespół broniący zwycięży również gdy przeciwnicy zostaną zlikwidowani.
  • Hostage Rescue
    W tym trybie antyterroryści mają na celu uratowanie zakładnika więzionego przez terrorystów. Operatorów ponagla tykający zegarek oraz zdrowie i życie ratowanej osoby. Operator prowadzący zakładnika również jest znacznie ograniczony w czynnościach, jakie może wykonywać, np. jako broń posłuży mu w takiej sytuacji tylko pistolet. Oczywiście porywacze nie śpią – muszą się oni jak najlepiej przygotować na szturm, chociażby przez barykadowanie czy szykowanie dobrych pozycji strzeleckich, i nie pozwolić odbić przetrzymywanego z ich rąk. Hostage Rescue dobiega końca gdy drużyna przeciwna zginie, zabity zostanie zakładnik lub jeśli czas dany atakującym minie.