źródło: rainbow6.ubi.com

Wkrótce w Rainbow Six nowi operatorzy Kaid i Nomad oraz premiera Operacji Wind Bastion. Ta dwójka operatorów czuje się w kasbahu Sekhra Mania jak w domu. Jest to nowa mapa przedstawiająca marokańską fortecę. Dołącz do najlepszych grając w tym elitarnym ośrodku szkoleniowym.

W czwartym sezonie trzeciego roku pojawią się także uniformy i osprzęt głowy Pro Team, nowa nawigacja w sklepie i pełnoekranowy widok broni. Więcej informacji o tych aktualizacjach i innych poprawkach wprowadzonych w tym sezonie można znaleźć poniżej.

Dwoje nowych operatorów

Do gry Rainbow Six wkracza dwójka nowych operatorów związanych z GIGR (Groupe d’Intervention de La Gendarmerie Royale – Grupa Interwencyjna Żandarmerii Królewskiej Maroka). Są to stoicki dowódca Kaid oraz podróżniczka Nomad.

Wraz z rozpoczęciem sezonu, posiadacze przepustki sezonowej będą mogli od razu odblokować nowych operatorów i uzyskać ich na wyłączność przez siedem dni. Pozostali gracze będą mogli odblokować ich po upływie pierwszego tygodnia używając punktów Rozgłosu lub Kredytów R6.

NOMAD

„Głęboko w sercu wiedziałam, że muszę podróżować. Teraz, gdy
odbyłam już tak wiele podróży, jestem pewna, że to dopiero początek”
– Nomad

Po wstąpieniu do GIGR odbyła wiele misji w Batalionie Piechoty Górskiej i
została jego specjalistką od działań operacyjnych w środowisku
naturalnym

Pomiędzy misjami wyrusza na samotne wyprawy, które dokumentuje w swoim
notatniku. Odwiedziła więcej krajów niż jakikolwiek inny operator
Drużyny Tęcza. Pragnie też zostać pierwszą kobietą, która samotnie
przejdzie przez Antarktykę.

Cechuje się niezrównaną odpornością na siły przyrody, a jej wytrzymałość
jest powszechnie znana w kręgach wojskowych. Doskonałe wyszkolenie
Nomad i jej wyjątkowe talenty z nawiązką wystarczyły, by zapewnić jej
zaproszenie do Drużyny. Sanaa „Nomad” El Maktoub, rozmyślająca
marzycielka, jak i pasjonatka praktycznego survivalu, dołącza do składu
Rainbow Six.

Unikatowa zdolność

Gadżet: wyrzutnia Powietrznych Pięści

Nomad posiada przystosowaną do montażu na karabinku wyrzutnię granatów odpychających, zwanych Powietrznymi Pięściami. Eksplodują one w powietrzu w bliskiej odległości od wroga lub mogą przyczepiać się do powierzchni i wybuchnąć później, gdy przeciwnik znajdzie się w ich zasięgu. Nomad wkracza na pole walki z czterema takimi granatami. Nie zadają one śmiertelnych obrażeń, ale odpychają oponentów, powodując ich dezorientację.

KAID

„Bądź przykładnym dowódcą, a poruszysz góry” – Kaid

Jest dowódcą słynnej twierdzy Sekhra Mania, podziwianym przez personel
wojskowy. Jego metody szkoleniowe i styl dowodzenia sprawdziły się przez
lata i są uznawane za bardzo efektywne. Dzięki nim forteca uzyskała
wiele pochwalnych opinii, a jej reputacja nieustannie wzrasta, czyniąc z
Kaida jednego z największych jej dowódców.

Często mówią o nim „tradycjonalista”, ponieważ Kaid mocno wierzy, że
zbytnie uzależnienie od technologii może doprowadzić operatora do
porażki. Jest ciekawy, jak wielu specjalistów Tęczy potrafi zaadoptować
się do warunków polowych bez pomocy najnowszego sprzętu. Potrafi wiele
nauczyć swoich podwładnych, ale tym razem będzie stał ramię w ramię z
równymi sobie.

Kaid jest ponad wszystko uosobieniem oddania i służbistości. Wszyscy
widzą w nim przyszłego przywódcę Marokańskich Sił Specjalnych.

Unikatowa zdolność

GADŻET: ELEKTROPAZUR „RTILA”

Używany przez Kaida Elektropazur „Rtila” jest w stanie naelektryzować wzmocnione ściany i włazy, druty kolczaste oraz rozkładane tarcze, utrudniając wrogowi wdarcie się do fortecy i wszelkich innych obiektów bronionych przez tego operatora. Na polu walki jest on wyposażony w trzy sztuki tego gadżetu. Po rzuceniu przyczepiają się one do powierzchni i każdy z nich może naelektryzować metalowe obiekty w promieniu 0,75 metra.

Nowa mapa: FORTECA

Witajcie w Fortecy Kaida. Jest to duża mapa dzienna, na którą składają się: zbudowana z suszonych cegieł forteca i unikatowa architektura charakterystyczna dla południowego Maroka.

Mapa jest wzorowana na istniejących budowlach. Jest tam dużo zewnętrznych schodów, dających łatwy dostęp do dachu z wielu stron oraz wieże umożliwiające opuszczenie się z nich na linach. Wewnątrz wzmocnionych i gołych ścian fortecy znajdują się dwa piętra z przestrzenią szkoleniową i mieszkalną, każde z charakterystycznymi pokojami i salami. Mnogość schodów i drabin pozwala na szybkie przemieszczanie się między piętrami.

Gracze znajdą na mapie zarówno strefy odrestaurowane, jak i nieodnowione. Nasz zespół artystów miał za zadanie stworzyć dwie odmienne wizualnie sekcje, aby umożliwić graczom lepsze orientowanie się w otoczeniu.

Wind Bastion – malowania broni

Operacja Wind Bastion zawiera liczne malowania broni, szczegółowo
zdobione motywami północnoafrykańskimi. Sezonowe malowania to skromna
Terakota, misterny Kwietny wzór oraz dostojny Barokowy szyk. Dzięki nim
Twoje wyposażenie nabierze nowego blasku.

Po odblokowaniu sezonowych malowań będzie ich można używać ze wszystkimi dostępnymi elementami uzbrojenia aż do końca sezonu.

Pro Team – uniform i osprzęt głowy

Od teraz możecie już wspierać swoje ulubione drużyny z Pro League, nosząc ich barwy.

W poprzednim sezonie wprowadziliśmy ozdoby i malowania broni Pro Team. Podczas Operacji Wind Bastion udostępniamy także odpowiadające im uniformy i osprzęty głowy. Teraz możecie wystroić swojego operatora od stóp do głów w kolory swojego wybranego zespołu.

Nawiązaliśmy współpracę z jedenastoma profesjonalnymi drużynami i wprowadziliśmy program podziału przychodów. Model ten ma dostarczyć funduszy na nagrody w turnieju Rainbow Six Invitational oraz wzmocnić stabilność i rozwój sceny pro. Przychody ze sprzedaży uniformów i osprzętu głowy Pro Team w wysokości 30% zostaną przekazane do organizacji biorących udział w programie.

Nowość w sklepie – nawigacja

i widok pełnoekranowy

Sklep Rainbow Six przechodzi modernizację. Chcemy poprawić jakość obsługi użytkownika i w tym celu wprowadzić pełnoekranowy widok broni. Dodamy do niego też nowy, jasny szablon, a gracze będą mogli przeglądać przedmioty w danej kategorii.

Od początku Operacji Wind Bastion artykuły ze sklepu będą dostępne w sekcji Wiadomości. Gracze będą także mieli możliwość natychmiastowego użycia nowo zakupionych przedmiotów. Jeśli jakiś z nich będzie dostępny dla wielu broni/operatorów równocześnie, będzie można wyposażyć wszystkich jednym przyciskiem w lewym, dolnym rogu ekranu.

Balans operatorów

Mute

  • Dodano pistolet SMG-11 jako broń dodatkową
  • Nieduże zwiększenie siły rażenia SMG-11
  • Chcemy, aby Mute był trochę bardziej atrakcyjnym wyborem oraz aby
    był trochę silniejszy. Pragniemy to osiągnąć dając mu bardziej
    wszechstronne wyposażenie.

Clash

  • Obrażenia elektryczne zwiększono z 3 do 5 na każde użycie
  • W trakcie ostatnich kilku aktualizacji mieliśmy na celu zmniejszenie
    frustracji z gry przeciwko Clash. Obecnie jest bardzo słaba i rzadko
    wybierana. Zakładamy, że Nomad będzie mocną postacią kontrującą. Chcemy
    ogólnie wzmocnić Clash, ale jednocześnie nie dopuścić, aby gra przeciwko
    niej była frustrująca.

Smoke

  • Nieduże zwiększenie siły rażenia SMG-11
  • Smoke ma niesamowite narzędzie, jeśli jest odpowiednio użyte, ale nadal jest zbyt słaby. Mute także skorzysta na tej zmianie.

Lesion

  • Nieznaczne zmniejszenie siły rażenia T-5 SMG
  • Lesion jest obecnie całkiem dobrze zbalansowany, choć trochę zbyt
    mocny. Zmniejszyliśmy jego siłę rażenia, żeby miał taką moc, jaką dla
    niego założyliśmy.

Zofia

  • Zredukowaliśmy liczbę jej granatów ogłuszających z 3 do 2
  • Zofia ma obecnie zbyt wiele pocisków do dyspozycji i ma większe możliwości jej wykorzystania w porównaniu z innymi członkami drużyny.

Ogólne poprawki i ulepszenia

Balans gry

ZMIANA TRAJEKTORII RZUCANYCH GADŻETÓW

Zmieniliśmy kąt lotu rzucanych gadżetów, aby były łatwiejsze i
wygodniejsze w użyciu. Wszystkie z wyjątkiem komórek nitro używają tej
nowej trajektorii. Komórki nitro jej nie używają, ponieważ zostaną
sklasyfikowane w innej kategorii, nazwanej „rzucane ciężkie”.
Sklasyfikowanych w niej przedmiotów nie będzie można rzucać tak daleko,
jak „zwykłych”.Operatorzy

  • Kaid – Elektropazur Rtila
  • Alibi – Prisma
  • Ela – miny Grzmot
  • Ying – Candela
  • Lesion – miny Gu
  • Valkyrie – Cyklop
  • Thatcher – granaty EMP
  • Smoke – miny gazowe

Standardowe gadżety

  • Granaty ogłuszające
  • Granaty odłamkowe
  • Granaty dymne

Wygoda graczy

FUNKCJA OBSZAR DZIAŁANIA

Z początkiem Operacji Wind Bastion, zaczniemy wprowadzać nową funkcję
Obszar działania, dostępną dla Kaida i Nomad. Ma ona na celu pomóc
nowym graczom łatwiej zrozumieć obszar działania gadżetów. Będzie on
widziany tylko przez operatora używającego danego gadżetu.

Podejrzewamy także, że doświadczeni gracze nie będą zainteresowani
wizualną stroną tej zmiany, więc będzie możliwość wyłączenia tej opcji w
ustawieniach.

Obecnie funkcja ta będzie dostępna tylko dla Kaida i Nomad. Na razie
nie planujemy jej dodawać do gadżetów dotychczasowych operatorów.

Game Health

ZMIANA OPCJI GRAFIKI SSAO

Obecnie mamy dwie różne techniki SSAO wykorzystywane do renderowania
cieniowania rozproszonego: SSBC i HBAO+. Ostatnio nasz zespół grafiki 3D
pracował nad zamianą techniki HBAO+ na ulepszoną SSBC+.

Dokonaliśmy tej zmiany, ponieważ chcemy mieć lepszą kontrolę nad
renderowaniem obrazu. Dzięki tej zmianie będziemy mieli większą kontrolę
nad implementacją opcji graficznych na wszystkich platformach oraz
umożliwi nam ona zwiększenie jakości renderowania scen.

Nie ma żadnej zauważalnej różnicy w wydajności pomiędzy technikami SSBC+ i HBAO+.

Zmiany w playliście

Mapy do gry rankingowej
Map do gry swobodnej

Główne poprawione błędy

Rozgrywka

  • Naprawiono – od premiery R3S3 użytkownicy doświadczali wielu zawieszeń gry na konsolach Xbox One i PS4.
  • Naprawiono – w odpowiednim momencie można było podnosić miny kierunkowe po ich wybuchu.
  • Naprawiono – wzmocnienie włazu poprzez zainstalowanie na nim rozbrajacza powodowało spadnięcie rozbrajacza.
  • Naprawiono – rosyjski celownik ACOG.
  • Naprawiono – po interakcji z zakładnikiem i umieszczeniu gadżetu użytkownik był teleportowany.
  • Naprawiono po strzeleniu przez gracza we wzmocnioną ścianę, ogień z lufy i efekt lotu pocisku przelatują przez tę ścianę.
  • Naprawiono – błędna animacja ataku wręcz podczas powtórek.
  • Naprawiono – w przypadku niektórych broni gracze mogli wykorzystywać makra w celu zwiększenia ich szybkostrzelności.
  • Naprawiono – efekty wizualne elektryczności mogły być widoczne przez podłogę.

Operatorzy

ALIBI
  • Naprawiono – problemy z uruchamianiem Prismy powodowały, że mogła pozostawać przyczepiona do różnych powierzchni.
  • Naprawiono – hologram nie wykrywał wrogów ukrytych w wieżyczce Tachanki.
BANDIT
  • Naprawiono – atakujący nie otrzymywali obrażeń od uderzeń w naelektryzowaną powierzchnię podczas ataków wręcz.
  • Naprawiono – niektóre gadżety mogły być rzucane przez elektryczny drut kolczasty bez odnotowywania uszkodzeń.
BLITZ
  • Naprawiono – tarcza Blitza znikała natychmiast po jej przełączeniu będąc w Reaktywnym Systemie Obrony.
CAPITAO
  • Naprawiono – gdy Capitao strzelał Zabójczym bełtem
    prosto w ścianę efekt ognia nie był przez nią zatrzymywany, a obrażenia
    były odczuwalne po jej drugiej stronie.
CASTLE
  • Naprawiono – Castle mógł zabić wroga w walce wręcz przez panel pancerny postawiony na drucie kolczastym.
  • Naprawiono – gracze nie otrzymywali punktów po zniszczeniu paneli pancernych Castle’a bez użycia materiałów wybuchowych.
CLASH
  • Naprawiono – po naciśnięciu przycisku głównego gadżetu Clash częściowo tracił funkcjonalność.
DOC
  • Naprawiono – gdy gracz dostał strzał z pistoletu
    reanimacyjnego Doca będąc równocześnie pod wpływem uderzenia dźwiękowego
    od Echo, efekt wizualny leczenia przetnie się z efektem fali
    dźwiękowej.
ECHO
  • Naprawiono – efekt zniekształcenia obrazu po użyciu uderzenia dźwiękowego Yokai powoduje pojawienie się czarnego tła po boku ekranu.
  • Naprawiono – następujące po sobie uderzenia dźwiękowe Yokai na tym samym celu nie powodowały odświeżenia ogłuszenia.
  • Naprawiono – brakowało animacji uderzenia dźwiękowego Yokai patrząc na Echo w trzeciej osobie.
FROST
  • Naprawiono – pułapki Frost na niektórych mapach mogły być częściowo ukryte pod dywanami.
  • Naprawiono – nie można było rozłożyć maty Frost w niektórych miejscach na pierwszym piętrze południowego korytarza na mapie Wybrzeże.
  • Naprawiono – były trudności z rozłożeniem mat Frost na pierwszym piętrze w rejonie peronu kolejki na mapie Park rozrywki.
  • Naprawiono – mata Frost zahaczała o zniszczony dywan na pierwszym piętrze w holu na mapie Wybrzeże.
HIBANA
  • Naprawiono – brak dźwięku podczas detonowania ładunków X-Kairos.
IQ
  • Naprawiono – skaner RED należący do IQ poruszał się
    zbyt gwałtownie podczas gdy strzelała z pistoletu (teraz porusza się
    mniej gwałtownie).
  • Naprawiono – czasami urządzenia elektroniczne nie były podświetlane na wykrywaczu IQ, gdy znajdowały się blisko jego krawędzi.
JAGER
  • Naprawiono – nie można było podnieść urządzenia ADS Jagera podczas gry na pierwszym piętrze centrum sterowania na mapie Park rozrywki.
MAESTRO
  • Naprawiono – Oko zła należące do Maestra nie mogło skanować przez dym z granatów dymnych lub dymnego bełta Capitao.
  • Naprawiono – pozostał poprzedni opis wyposażenia dla Alda 5.56 po zmianie właściwości broni w uaktualnieniu (obecnie jest już prawidłowy).
MAVERICK
  • Naprawiono – Maverick mógł niszczyć framugi okienne swoim gadżetem, pozostawiając szyby zawieszone w powietrzu.
YING
  • Naprawiono – po ustawieniu Candeli na barykadzie, ręka Ying była widoczna z drugiej strony, zdradzając jej pozycję.
  • Naprawiono – trzymanie Candeli powodowało nałożenie niebieskiego filtra na wszystkie osprzęty głowy zbudowane z tego samego szkła.

Poziomy

  • Naprawiono – gracze mogli wskakiwać w czerwone skrzynki narzędziowe na wszystkich mapach.
  • Naprawiono – gracze tracili funkcjonalność operatora, gdy próbowali zejść po drabinie, gdy w pobliżu znajdował się inny operator.
BANK
  • Naprawiono – gracze mogli zaglądać do środka kanałów na zewnątrz na mapie Bank.
  • Naprawiono – można było rzucać kamery i C4 przez sufit na parterze w archiwum na mapie Bank.
  • Naprawiono – gracze mogli się chować pod biurkiem w biurze kasjerów na parterze, stając się trudnym celem dla pocisków.
GRANICA
  • Naprawiono – operator mógł się zablokować między drukarką a stołem w biurze na pierwszym piętrze na mapie Granica.
  • Naprawiono – gracze mogli wskoczyć przez sufit w kontroli pieszych na zewnątrz na mapie Granica.
  • Naprawiono – obrońcy mogli chować kuloodporne kamery wewnątrz ścian na mapie Granica.
DOMEK GÓRSKI
  • Naprawiono – atakujący mogli kryć się w drzewach obok balkonu w biurze na pierwszym piętrze na mapie Domek górski.
KLUB
  • Naprawiono – obrońcy mogli wskakiwać na dach na zewnątrz na mapie Klub.
  • Naprawiono – miejsce wskakiwania na scenę
    przestawało działać po wzmocnieniu ściany na parterze między sceną a
    pokojem z zapasami na mapie Klub.
  • Naprawiono – operatorzy z tarczami mogli się przedostawać przez poręcze na mapie Klub.
WYBRZEŻE
  • Naprawiono – Candela Ying i ładunek kasetowy Fuze’a
    nie penetrowały całej podłogi na pierwszym piętrze sali widowiskowej na
    mapie Wybrzeże, powodując wybuchy wewnątrz podłogi.
KONSULAT
  • Naprawiono – barykada drzwi zewnętrznych przeszkadzała w niektórych skokach między kamiennymi filarami w alei frontowej na mapie Konsulat.
  • Naprawiono – po skoku przez żółte schody w garażu konsulatu wyświetlane były chaotyczne obrazy.
  • Naprawiono – atakujący mogli chować drony wewnątrz ścian biura wizowego na parterze Konsulatu.
  • Naprawiono – drony mogły przedostawać się przez ściany Konsulatu, co pozwalało im widzieć wnętrze budynku.
BAZA HEREFORD
  • Naprawiono – tekstury między ścianami do wzmocnienia a niezniszczalnymi w Bazie Hereford pozwalały pociskom na przelatywanie przez nie.
KAFE
  • Naprawiono – obrońcy mogli wskakiwać na futrynę okienną na pierwszym piętrze sali kominkowej.
  • Naprawiono – Valkyrie mogła umieścić kamerę na suficie w piekarni na parterze na mapie Kafe.
OREGON
  • Naprawiono – czasami operatorzy mogli się zablokować między dwiema metalowymi beczkami na złomowisku.
  • Naprawiono – drony kolidowały z czymś niewidocznym pod łóżkiem w korytarzu głównej sypialni na pierwszym piętrze.
  • Naprawiono – obrońcy nie mogli wyłączyć rozbrajacza, jeśli był położony obok materaca na pierwszym piętrze strażnicy na mapie Oregon.
WIEŻOWIEC
  • Naprawiono – operatorzy mogli przechodzić przez barierki nad schodami na pierwszym piętrze korytarza na mapie Wieżowiec.
PARK ROZRYWKI
  • Naprawiono – atakujący mogli podłożyć rozbrajacz na maszynie do gier w laboratorium na parterze.
WILLA
  • Naprawiono – gracze mogli zniszczyć sufit pod niezniszczalną podłogą w jadalni na parterze.
JACHT
  • Naprawiono – gracze napotykali kolizję z niewidzialnym obiektem w salonie na drugim piętrze na mapie Jacht.

DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKA

  • Naprawiono – w niektórych przypadkach gracze dostawali podczas matchmakingu komunikat „Brak miejsc”.
  • Naprawiono – ikona czatu głosowego pozostawała aktywna nawet po tym, jak członek drużyny przestał mówić.
  • Naprawiono – użytkownik dochodzący podczas gry w trybie swobodnym nie mógł sprawdzić ID operatorów.
  • Naprawiono – pozostawienie kursora nad trybem gry
    po kliknięciu innego trybu, powodowało przerzucenie gracza do
    matchmakingu w nieprawidłowym trybie.
  • Naprawiono – gracze mogli czasami ponownie podłączyć się do meczu rankingowego po otrzymaniu kary za zabicie sojusznika.
  • Naprawiono – przycisk „Znajdź inną rozgrywkę” miga, gdy gracze opuszczają mecz.
  • Naprawiono – [XB1] gracz mógł słyszeć innych członków drużyny w trakcie gry, nawet gdy znajdował się w prywatnym czacie Xbox Party.
  • Naprawiono – najnowsze pakiety upiększające
    wyświetlane były na dole listy w sklepie (od teraz będą wyświetlane w
    odpowiedniej kolejności).
  • Naprawiono – Profil i statystyki gracza nie były prawidłowo aktualizowane.

ne błędy