Sezon 3 – Operacja Skull Rain – akcja toczyć się będzie na przedmieściach brazylijskiego Rio de Janeiro. Data premiery Operacji Skull Rain to 2 sierpnia.
źródło: rainbow6.ubi.com

Sezon 3 – Operacja Skull Rain

Sezon 3: Operatorzy

W Operacji Skull Rain do Drużyny Tęcza dołącza dwoje operatorów BOPE, którzy pomogą pacyfikować „Fawele”, naszą nową, darmową mapę.

Xavier Marquis, dyrektor kreatywny Rainbow Six Siege, ujawnił, że podczas „bliższego przyglądania się BOPE poczuliśmy, że reprezentują inny sposób interakcji z otoczeniem, przez co oferują nowe możliwości dynamicznej rozgrywki.”

BOPE ma bogate doświadczenie walki z partyzantką i w warunkach miejskich, gdyż działa wyłącznie w fawelach, gdzie każda ulica może w ułamku chwili stać się miejscem zabójczej zasadzki.

Chcieliśmy stworzyć operatorów, którzy znają codzienność ulicy, gdyż spędzają na niej dużą część swojego życia. Dlatego też nasi nowi operatorzy potrafią przystosować się do nowego otoczenia i tym samym zyskać przewagę taktyczną. Marquis dodał, że „w tym sezonie chcemy, by nasi operatorzy wykazali się pomysłowością, która nie ogranicza się jedynie do korzystania z gadżetów – tutaj więcej nie możemy powiedzieć, ale liczymy, że rozgrywka taktyczna stanie się jeszcze bardziej intensywna.”

Inną charakterystyczną cechą BOPE jest broń dużego kalibru. Aby oddać tę specjalizację, operatorzy BOPE będą wyposażeni w M-249, M12, SPAS 15 i PARA-308 jako broń główną, zaś ich bronią dodatkową będzie PRB92. Tak ciężkie uzbrojenie niemalże gwarantuje, że podczas wędrówek po wąskich uliczkach nowej mapy nie zabraknie emocji i eksplozji.

Sezon 3: Fawele

Przygotuj się na eksplorację mrocznych okolic brazylijskiego Rio de Janeiro – oto sezon 3 Rainbow Six – Operacja Skull Rain. „Fawele” to nowa, tętniąca życiem mapa do trybu wieloosobowego, którą zaprojektowano w taki sposób, aby walki we wnętrzach toczyły się na krótkim dystansie, ale jednocześnie gracze mieli możliwość prowadzenia interesujących starć na dachach budynków.

Aby poznać historię stworzenia tej mapy, zadaliśmy kilka pytań dyrektorowi artystycznemu, Gregory’emu Fromenteau. Twierdzi on, że podczas tworzenia mapy chciał przedstawić pewną historię: jako BOPE, oddział antyterrorystyczny stacjonujący w Rio i specjalizujący się w działaniach w fawelach, gracze nie muszą już używać ładunków wyważających w celu przeprowadzenia szturmu. „Wasz wóz szturmowy wpadł w pułapkę podczas patrolu i teraz ze wszystkich stron otaczają was wrogowie”, wyjaśnia Fromentau. Jego celem było nasycenie mapy poczuciem bezpośredniego zagrożenia, które to uczucie towarzyszy oddziałom BOPE działającym na co dzień w warunkach wysokiego ryzyka.

rainbow6.ubi.com

Aby oddać poczucie tego, iż „nie ma się gdzie schować”, wprowadziliśmy nową technikę: niszczenie zewnętrznej powierzchni. Na mapie główne budynki można zniszczyć atakami z zewnątrz, co wymaga zupełnie innej oceny poziomu bezpieczeństwa miejsca, w którym stoi akurat gracz. „Dzięki tej nowości, wprowadzonej na naszej mapie, nie możesz się nigdzie schować. Więc lepiej nie zostawaj w jednym miejscu”, mówi Fromentau.

rainbow6.ubi.com

Przy tej okazji zespół autorów po raz pierwszy zaprosił zawodowych graczy Rainbow Six Siege do testów mapy jeszcze podczas jej tworzenia. Fromentau wyznał, że „bardzo się denerwowaliśmy podczas uruchamiania mapy po raz pierwszy [dla zawodowych graczy], ale to uczucie szybko minęło, gdy zobaczyliśmy, jak krzyczą i śmieją się razem z nami, robiąc jednocześnie niesłychane rzeczy w stworzonym przez nas świecie”.

Jeśli chodzi o kierunek artystyczny, Fromentau przyznał, że chciał odejść od pejoratywnego przedstawiania faweli, zamiast tego nalegając, aby pokazać ich prawdziwe oblicze: to miejsce, w którym ludzie żyją, robią zakupy i wychowują swoje dzieci. „Chciałem, aby gracze czuli, że ludzie tu naprawdę mieszkają”, dodaje, „chciałem pokazać jasne kolory, szkoły i sklepy. Powód, dla którego BOPE w ogóle tam wchodzi – cóż, to akurat ukryty element faweli – nie widać go na ulicach”.

rainbow6.ubi.com

Dzienna wersja mapy to dzień targowy, około południa, kiedy ludzie robią zakupy. Jednak gdy pada pierwszy strzał, na ulicach zapada potworna cisza. Fromentau obiecuje też, że klimat nocy zaskoczy niejednego gracza. Jego „celem było pokazanie prawdziwego kontrastu z ponurą ciemnością spowijającą alejki w niektórych sekcjach mapy. Mogę tylko powiedzieć, że gracze będą czuli, jak mapa żyje”.

rainbow6.ubi.com

NOWY SPOSÓB PRZECIW OSZUSTWOM

Oddanie i pasja społeczności Rainbow Six Siege, które obserwujemy od dnia premiery, stanowią dla nas nieustającą inspirację. Wasze uwagi stanowią siłę napędową dla naszego zespołu i pomagają w poprawieniu gry.

Kolejnym etapem na tej drodze jest wprowadzona dzisiaj zmiana, na temat której toczyło się już wiele dyskusji: to włączenie dodatkowego systemu do walki z oszustwami. Dzisiaj przeprowadzamy integrację BattlEye (wersja Beta), aktywnego systemu przeciwdziałającego oszustwom po stronie klienta.

BattlEye stanowi uzupełnienie FairFight, naszego systemu, który obecnie działa po stronie serwera. W celu wyeliminowania oszustw, FairFight wykorzystuje modele algorytmiczne i na ich podstawie identyfikuje statystycznie anormalne zachowania w grze. Jednak ze względu na specyfikę naszego tytułu uznaliśmy, że potrzebujemy dodatkowego systemu zabezpieczającego przed oszustwami.

Z tego właśnie powodu wybraliśmy BattlEye, który skupi się bardziej na zapobieganiu oszustwom niż analizie zachowań. BattlEye działa niczym tarcza wokół gry. „System ten można porównać do programu antywirusowego, który skanuje pamięć w poszukiwaniu rozpoznanych sygnatur programów do oszukiwania”, wyjaśnia architekt techniczny R6.

W czasie trwania Bety systemu BattlEye będziemy przeprowadzać testy na dużą skalę, w które zaangażujemy wszystkich naszych graczy na PC na okres kilku tygodni. Ponieważ to Beta, na razie nie będziemy nikogo blokować (poza blokadami już nałożonymi przez system FairFight). Po pełnym wdrożeniu BattlEye będzie usuwał wszystkich oszustów, którzy próbują uruchomić grę. Osoby usunięte przez BattlEye otrzymają konkretne powiadomienie (więcej szczegółów w pełnym FAQ).

rainbow6.ubi.com

Sezon 3: Ulepszenie ‚jakości życia’

Mimo, że słowo „ulepszenie” może sugerować coś niewielkiego, to właśnie te małe rzeczy, drobne poprawki i subtelne zmiany mogą mieć największy wpływ na cały produkt. W tym poście zapowiadającym uaktualnienie dowiecie się więcej o poprawkach „jakości życia”, które wprowadziliśmy do gry.

Jednym z elementów, o który prosiło wielu graczy (w tym dużo zawodników Pro League), jest możliwość zdecydowania, kto odradza się z rozbrajaczem w trybie TDM-Bomba. W Sezonie 3 będziecie mogli to zrobić przed rozpoczęciem rundy, zarówno w meczach rankingowych, jak i grach użytkownika. Projektant gry Leroy Athanassoff mówi, że: „rundy trwają zaledwie po kilka minut, dlatego też ten element pozwala drużynom na doszlifowanie swojej taktyki”.

Gracze zauważą również dużo małych poprawek w działaniu ekranów menu. Warto wspomnieć o możliwości otwarcia panelu pokazującego wyposażenie całej drużyny podczas wybierania swojego operatora. Dyrektor ds. wyglądu gry Toni Da Luz mówi, że: „gracze będą teraz mieli dostęp w czasie rzeczywistym do broni i gadżetów wybranych przez ich kolegów z drużyny. Na przykład wiedza na temat tego, czy Fuze wybrał tarczę, czy może 6P41 całkowicie zmienia obraz gry w Siege, gdzie skład drużyny ma fundamentalne znaczenie”.

rainbow6.ubi.com

Dodatkowo zespoły odpowiedzialne za wygląd i projekt gry połączyły siły, aby poprawić jej interfejs. Znacznik „N” na kompasie podświetlony jest teraz na czerwono, co poprawia czytelność. Gracze mogą korzystać z kompasu podczas przełączania się pomiędzy kamerami systemów bezpieczeństwa. Nasze zespoły sprawdziły również, w jaki sposób sygnalizowany jest poziom zdrowia. „Usunęliśmy wyświetlanie prędkości poruszania się operatorów, ponieważ w ogniu walki nie jest to najistotniejsza informacja. Dzięki temu wyświetlamy poziom zdrowia i dodatkowego pancerza (jak w wypadku np. Rooka) w znacznie wyraźniejszy sposób niż poprzednio”, mówi Da Luz.

rainbow6.ubi.com

Uważamy, że te zmiany (jak również inne, o których tu nie mówimy) znacząco poprawią jakość rozgrywki. To dzięki głosom naszej społeczności wdrażamy takie właśnie ulepszenia i to dzięki Waszej pasji nadal ciężko pracujemy nad poprawieniem gry.

Data premiery Operacji Skull Rain to 2 sierpnia.