Odwrócony ogień sojuszniczy

Odwrócony ogień sojuszniczy (RFF – Reverse Friendly Fire) już jutro trafi na serwery gry. System włącza się, gdy gracz naruszy mechanikę ognia sojuszniczego w celu uprzykrzania zabawy kolegom z drużyny. Uważamy, że ta pierwsza wersja systemu to ważny krok w naszej walce przeciwko zabijaniu kolegów z drużyny przy jednoczesnym zachowaniu tej samej intensywności i ryzyka, które stanowią serce rozgrywki w Rainbow Six Siege.

źródło: rainbow6.ubi.com

Uwagi naszych graczy na temat nowego systemu były bezcenne i pozwoliły nam na sprawdzenie wczesnych iteracji tej funkcji. Przykładowo RFF może się teraz włączyć na podstawie sumy obrażeń zadanych sojusznikom. W takich wypadkach koledzy z drużyny, którzy zostali postrzeleni, nie muszą potwierdzać sytuacji na osobnym ekranie. Staramy się również jak najlepiej wyjaśnić, w jaki sposób operatorzy i gadżety reagują na ten system. Poniżej zebraliśmy dla was szereg wytycznych.

EFEKT ODWRÓCONEGO OGNIA SOJUSZNICZEGO

ZWIĄZANY Z BRONIĄ I RZUCANYMI PRZEDMIOTAMI

Wpływa na następujące elementy:

  • Broń główna/dodatkowa
  • Bezpośrednie trafienia przez rzucane unikatowe gadżety
  • Palnik egzotermiczny (Maverick)
  • SK 4-12 (Buck)
  • Stacjonarny karabin maszynowy (Tachanka; niezależnie od tego, kto używa karabinu)
  • M120 CREM (Ash) w chwili, gdy pocisk wyważający bezpośrednio kogoś trafi.
  • KS79 Lifeline (Zofia)
  • Wyrzutnia Powietrznych Pięści (Nomad)
  • Wyrzutnia Szkodników (Mozzie)

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Koledzy z drużyny nie dostają obrażeń
  • Zadawane obrażenia są odwracane

ZWIĄZANY Z MATERIAŁAMI WYBUCHOWYMI

Wpływa na następujące elementy:

  • Gadżety ogólne (granaty odłamkowe, C4, ładunki wyważające), których efektem działania jest wybuch*
  • Granat gazowy (Smoke)
  • Bełty gazowe TAC MKO (Capitão)
  • M120 CREM (Ash) w chwili wybuchu ładunku wyważającego.
  • Ładunek kasetowy (Fuze)

*Wybuchające gadżety, które nie zadają obrażeń (na przykład granaty ogłuszające albo Candela Ying) w żaden sposób nie są powiązane z systemem RFF

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Nie odbijają zadawanych obrażeń*

*Obecnie ładunki wybuchowe nadal zadają obrażenia kolegom z drużyny nawet po włączeniu RFF. Nie jest to zamierzone działanie systemu, zostanie ono poprawione w Sezonie 2.

Wyjątki*:

  • Mina kierunkowa
  • Urządzenie blokujące wejście (Kapkan)
  • Pociski z X-Kairosa (Hibana)
  • Ładunek termiczny (Thermite)

*Te ładunki wybuchowe nie włączają RFF. Po włączeniu RFF nie odbijają zadawanych obrażeń i nadal mogą ranić kolegów z drużyny. Ta funkcja może ulec w przyszłości zmianie na skutek uwag od graczy i dalszych decyzji związanych z projektem gry.

ZWIĄZANY Z DRONAMI I KAMERAMI OPERATORÓW

Wpływa na następujące elementy:

  • Oko Zła (Maestro)
  • Dron elektryczny (Twitch i Mozzie)

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Koledzy z drużyny nie otrzymują obrażeń
  • Zadawane obrażenia są odbijane (na drona lub kamerę)

KOLEJNE ZMIANY WKRÓTCE

Kolejne zmiany dotyczące odwróconego ognia sojuszniczego pojawią się w trakcie Sezonu 2 R4. Wprowadzimy sytuacje, w których system włącza się dla całej drużyny. Dostosujemy również sposób reagowania i zachowywania się gadżetów w systemie RFF, bazując na danych i na opiniach graczy. Z radością podzielimy się z wami wszelkimi nowymi informacjami na temat tego systemu.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subskrybuj  
Powiadom o