BattlEye anti-cheat w Rainbow Six Siege

Ukazała się łatka w wersji 3.4.1, która zaimplementowała dodatkowe zabezpieczenie przed oszustami w Rainbow Six Siege. BattlEye to anti-cheat typu client-server, który aktywnie skanuje komputer użytkownika w poszukiwaniu wszelkiego rodzaju niedozwolonych w grze programów.
źródło: support.ubi.com

BattlEye anti-cheat

Czym jest BattlEye?

BattlEye to system profilaktycznej ochrony przed oszukiwaniem, tworzący coś w rodzaju silnej tarczy wokół gry. Dzięki niemu blokowana jest większość prób hakerskich. BattlEye podlega ciągłej ewolucji, tak aby odpowiadać na wciąż nowe sposoby atakowania gier. Tymi zachowaniami hakerskimi, których swym zasięgiem owa tarcza nie obejmuje, zajmuje się dynamiczny i aktywny system wykrywania, dbający o to, by nawet najbardziej zdeterminowani oszuści nie byli w stanie wejść do gry.

Więcej o BattlEye przeczytacie tutaj.

Co to znaczy, że BattlEye (Beta) jest wstępnie zintegrowany?

To ensure that BattlEye runs smoothly with our game and prevents cheating, we will be performing tests on a large scale with all our PC players, and so for several weeks. We will keep you informed as we make sure that this anti-cheating client-side product is best adapted to our needs. We thank you in advance for your patience and feedback.

Aby zapewnić bezproblemową współpracę BattlEye z naszą grą i skuteczną eliminację oszustów, przez kilka najbliższych tygodni będziemy prowadzić zakrojone na szeroką skalę testy z naszymi graczami na platformie PC. Będziemy was na bieżąco informować o przebiegu prac. Chcemy zrobić wszystko, aby program instalowany po stronie klienta jak najlepiej odpowiadał naszym potrzebom. Z góry dziękujemy za waszą cierpliwość oraz wszelkie uwagi.

Jak działa BattlEye?

BattlEye to ochrona profilaktyczna, więc blokuje on daną metodę oszukiwania, zanim zostanie ona użyta w grze. W programie zawarto też system aktywnego wykrywania, który skanuje pamięć komputera w celu wykrycia oprogramowania służącego oszukiwaniu, które próbuje się przedostać przez zabezpieczenia. Więcej szczegółów dotyczących działania BattlEye znajdziecie na blogu oraz stronie BattlEye.

Dlaczego program instalowany jest na moim komputerze?

W ramach walki z oszukiwaniem BattlEye został zainstalowany u wszystkich graczy posiadających Rainbow Six Siege wraz z łatką 3.4.1. System ten został zintegrowany z Rainbow Six Siege i jest elementem naszego planu walki z hakerami, którzy starają się popsuć wam zabawę.

Czy BattlEye na moim komputerze pracuje przez cały czas?

Ochrona BattlEye oraz skanowanie systemu są aktywne tylko wtedy, gdy uruchomiona jest gra Rainbow Six Siege. Aktywność BattlEye możecie sprawdzić w zakładce ‚Procesy’ w Menedżerze zadań.

BE1

Czego szuka podczas skanowania BattlEye i czy zagrożona jest moja prywatność?

Wyłącznym celem pracy BattlEye jest wykrycie i zablokowanie działalności hakerskiej. Gdy uruchomiona jest gra Rainbow Six Siege, BattlEye może skanować całą pamięć (RAM) i wszystkie pliki na dysku powiązane z grą oraz systemem. W żadnej mierze nie oznacza to, że BattlEye przegląda wasze pliki prywatne, dane osobiste lub inne dane o podobnym charakterze. BattlEye nie przechowuje również żadnych waszych osobistych informacji na swoich serwerach. Wszystko co robi, to szukanie oszustów. Przypominamy też, że BattlEye działa tylko wówczas, gdy uruchomiona jest gra Rainbow Six Siege.

Jeśli macie jakieś wątpliwości, możecie bezpośrednio skontaktować się z działem pomocy technicznej BattlEye.

Co się dzieje, kiedy BattlEye wykryje na komputerze gracza niedozwolony program służący oszukiwaniu?

W takiej sytuacji BattlEye powstrzyma gracza przed oszukiwaniem, blokując oprogramowanie służące oszukiwaniu lub blokując grę. Jako że system wciąż znajduje się w fazie testowej, nie będziemy usuwać takiego gracza. Jednak po tym wstępnym okresie gracze tacy będą blokowani, a dodatkowo nakładane na nich będą kary za oszukiwanie, wyszczególnione w Regulaminie Postępowania.

Wszyscy gracze powinni zdawać sobie sprawę, że nie wolno grać, jeśli w tle uruchomione jest oprogramowanie służące hakowaniu Rainbow Six Siege (nawet jeśli nie było ono faktycznie wykorzystane w grze).

Jaką informację otrzymam, kiedy zostanę wyrzucony z gry?

  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Klient gry nie odpowiada.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieudana aktualizacja.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Gra wymaga zrestartowania.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Błąd obsługi pamięci.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieprawidłowy pakiet danych.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieprawidłowa wielkość pakietu danych.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Oszukiwanie.

Co mam robić, jeśli BattlEye uniemożliwia mi uruchomienie gry, a nie używałem programu do oszukiwania lub hakowania? (tzw. fałszywy alarm)

Jeśli nie możesz uruchomić klienta gry, a jednocześnie wiesz, że nie korzystasz z programu do oszukiwania lub hakowania, zanim skontaktujesz się z działem pomocy technicznej, wykonaj następujące kroki: po pierwsze, sprawdź swoje oprogramowanie, zainstaluj najnowsze wersje klientów Uplay lub Steam i upewnij się, że posiadasz najnowsze wersje sterowników.

Jeśli nadal nie możesz uruchomić klienta gry, zapoznaj się z poniższą procedurą rozwiązywania problemów. Dopiero kiedy nawet te działania nie przyniosą rezultatu, skontaktuj się z działem pomocy technicznej BattlEye.

Czy BattlEye spowolni lub w inny sposób wpłynie negatywnie na grę?

BattlEye ma w jak najmniejszym stopniu obciążać komputer. Wymaga bardzo mało zasobów w odniesieniu do procesora, pamięci RAM oraz transmisji sieciowej, dlatego w żaden sposób nie powinien wpłynąć negatywnie na pracę komputera. Jeśli jednak doświadczasz problemów z funkcjonowaniem komputera i uważasz, że winę za to ponosi BattlEye, zastosuj poniższą procedurę rozwiązywania problemów. Cały czas jesteśmy w fazie testowej, dlatego w razie występowania problemów z wydajnością komputera skontaktuj się z działem pomocy technicznej Ubisoft.

From BattlEye: If you get constant stuttering/freezing whenever you press mouse/keyboard buttons, this is typically caused by malware/adware/PUP constantly reloading into your game. Please try to scan your entire system with anti-malware software such as Malwarebytes Anti-Malware.

Ze strony BattlEye: Jeśli doświadczasz ciągłego zacinania/zastygania gry przy naciskaniu klawiszy myszy lub klawiatury – najczęściej powodem takiego zachowania jest złośliwe oprogramowanie, programy wyświetlające reklamy (adware) lub potencjalnie niepożądane programy (PUP) cały czas na nowo wczytujące się do gry. Przeskanuj cały system korzystając z programu wykrywającego złośliwe oprogramowanie, np. Malwarebytes Anti-Malware.

Czy BattlEye zablokuje używane przeze mnie programy, takie jak Discord, Teamspeak, Fraps, OBS, xsplit itp.?

Nie, popularne programy używane przez graczy nie będą blokowane. BattlEye jest stosowany przez inne gry już od 12 lat, więc został dogłębnie przetestowany. Mimo wszystko istnieje bardzo niewielkie prawdopodobieństwo fałszywego alarmu. W takiej sytuacji należy skontaktować się z działem pomocy technicznej BattlEye.

Rozwiązywanie problemów z BattlEye

Przypominamy, że przed zastosowaniem poniższych kroków warto zweryfikować pliki na własnym komputerze, zainstalować najnowsze wersje Uplay albo Steam i zaktualizować sterowniki. Aby zapoznać się z najnowszymi radami, przeczytajcie często zadawane pytania na stronie BattlEye.

Jak zweryfikować pliki na swoim komputerze.

Poniższe zrzuty ekranu pokazują, jak przeprowadzić weryfikację plików Uplay i Steam.

BE4 BE2 BE3

Kiedy uruchamiam grę, pojawia się błąd “Failed to initialize BattlEye Service: Driver Load Error (577).”. Co mam zrobić?

Najprawdopodobniej posiadasz podstawową wersję Windows 10 Home, albo pełną błędów wersję przedpremierową Windows 10 Insider Preview build 10074. Aby rozwiązać problem, wyszukaj i zainstaluj wszystkie dostępne aktualizacje systemu Windows.

Okno uruchamiania wyświetla wiadomość “[INFO] Blocked loading of file: …”. O co chodzi?

Jeśli same wiadomości nie zakłócają gry, najlepiej je po prostu zignorować (wyrzucenie z gry nie ma z nimi nic wspólnego). W przeciwnym razie sprawdź poradę zawartą w często zadawanych pytaniach. Jeśli wiadomość dotyczy pliku ‚wow64.dll” w katalogu systemowym Windows, najczęstszym rozwiązaniem bywa dezinstalacja aktualizacji Windows “KB3004394” (zob. poniżej).

Moja gra nie uruchamia się/występuje błąd systemu Windows (np. pojawia się komunikat “ The application was unable to start correctly (0xc000009a)”) podczas uruchamiania przy włączanym BE. Jak to naprawić?

Wykonaj następujące kroki (poniższy tekst został zaczerpnięty z sekcji często zadawanych pytań na stronie BattlEye):

  • Upewnij się, że BEService.exe w katalogu usługi BE Service (zwykle “C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye”) nie jest blokowany przez twoją zaporę sieciową.
  • Upewnij się, że w katalogu gry nie ma plików d3d9.dll ani dsound.dll. Jeśli są – usuń je lub zmień ich nazwę.
  • Upewnij się, że posiadasz legalną kopię systemu Windows. Kopie pirackie mogą nie być obsługiwane przez najnowszą wersję BE.
  • Odinstaluj uszkodzoną aktualizację Windows “KB3004394” (wpisz tę nazwę bez cudzysłowu w górnym pasku wyszukiwania) zgodnie z informacjami podanymi w tym przewodniku.
  • Sprawdź, czy uprawnienia plików w katalogu gry nie są błędnie ustawione. W tym celu kliknij prawym klawiszem myszy na katalogu gry (w Eksploratorze Windows), wybierz “Właściwości” i przejdź do zakładki “Zabezpieczenia”. W liście grup i użytkowników wybierz “SYSTEM”, a następnie sprawdź, czy posiada wszystkie uprawnienia. W przeciwnym razie wybierz “Edytuj” i przydziel “SYSTEMOWI” pełen dostęp.
  • Certyfikaty główne systemu mogą być błędne lub uszkodzone. Aby je naprawić, ze stron Microsoftu pobierz i zainstaluj tę aktualizację.
  • Sprawdź, czy w systemie plików nie ma uszkodzeń i przeprowadź niezbędne naprawy, korzystając z poniższych przewodników: [1] [2]
  • Przeskanuj swój system zaktualizowanym programem antywirusowym. Złośliwe oprogramowanie modyfikujące pliki systemu lub gry może po włączeniu BE wywoływać takie właśnie skutki.
  • Upewnij się, że nie korzystasz z żadnych zmodyfikowanych/spersonalizowanych wersji plików systemowych (m.in. DirectX). Zainstaluj ponownie DirectX. Na tej stronie znajdziesz więcej informacji.

Jeśli żaden z powyższych sposobów nie rozwiązał twojego problemu, skontaktuj się z działem pomocy technicznej BattlEye.

Czy mogę odinstalować BattlEye, a mimo to grać w grę?

Nie. Z powodu procedury walidacji plików, dezinstalacja BattlEye uniemożliwi uruchomienie gry.

Kiedy uruchamiam grę, otrzymuję błąd “Nieudana inicjalizacji usługi BattlEye Service: brak obsługi trybu test-signing Windows.”. Jak to rozwiązać?

Wyłącz tryb test-signing postępując zgodnie z tym przewodnikiem. Ewentualnie możesz przeprowadzić działania opisane tutaj.

Kiedy uruchamiam grę, otrzymuję błąd “Nie udało się zainstalować usługi BattlEye Service.” / “Nieudana instalacja usługi BattlEye Service.” / “Nie udało się uruchomić usługi BattlEye Service.” / “Nieudane uruchomienie usługi BattlEye Service.” / “Nie udało się zainicjować usługi BattlEye Service: …”. Jak rozwiązać ten problem?

Przede wszystkim upewnij się, że masz w folderze BattlEye w katalogu gry najnowsze pliki usługi BE Service. Zweryfikuj pliki gry w Steamie, lub pobierz najnowsze pliki ze strony pobierania. Jeśli to nie pomoże, oznacza to, że coś innego w twoim systemie uniemożliwia instalację lub uruchomienie usługi BE Service, która jest wymagana do grania na serwerach z zainstalowanym BE.

Upewnij się, że żaden z programów ochronnych (program antywirusowy, itp.) działający na twoim komputerze w żaden sposób nie blokuje usługi BE Service (zarówno pliku BEService.exe/BEService_x64.exe w podkatalogu gry “BattlEye”, jak również całego katalogu usługi BE Service (zwykła ścieżka to “C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye”)).

Być może trzeba będzie dodać usługę do listy wyjątków programu ochronnego. Jeśli to nie pomoże, albo nie korzystasz z żadnego programu ochronnego, prawdopodobnie wystąpił problem z uprawnieniami dostępu dla katalogu usługi BattleEye Service lub plikami w nim się znajdującymi.

Aby rozwiązać ten problem, wykasuj katalog usługi BE Service (zwykle znajduje się on w “C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye”), a następnie spróbuj ponownie uruchomić grę. Jeśli otrzymasz ten sam komunikat o błędzie, postaraj się ręcznie zmienić ustawienia programu uruchamiającego BE w katalogu gry (to zwykle plik typu aplikacja z rozwinięciem “_BE”), tak aby otrzymał uprawnienia administratora (w zwykłej sytuacji powinno to nastąpić automatycznie).

W tym celu kliknij prawym klawiszem myszy na programie uruchamiającym BE, wybierz “Właściwości”, przejdź do zakładki “Zgodność”, wybierz opcję “Uruchom ten program jako administrator” i zatwierdź zmiany klikając OK.

Jeśli nadal nie możesz uruchomić usługi, problem może być spowodowany przez jakiś inny program, który w jakiś sposób blokuje BattlEye. Zgłoś ten problem na stronie BattlEye.

Co mam zrobić, kiedy przy nieudanej próbie inicjalizacji usługi BattlEye Service otrzymuję komunikat: “Nieudana inicjalizacji usługi BattlEye Service: brak obsługi trybu test-signing Windows.”?

Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami.

Jestem wyrzucany z gry z powodu następujących przewinień, a nie stosuję żadnego niedozwolonego oprogramowania. Co mam robić?

Klient nie odpowiada

Może się tak zdarzyć, jeśli w twoim połączeniu z serwerem lub na samym serwerze nastąpią długie przerwy, lub gdy połączenie zostanie całkowicie zerwane. Typowym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest aktualizacja oprogramowania w modemie i/lub routerze. Upewnij się także, że nie masz włączonego “Cucusoft Net Guard”, który nie jest kompatybilny z BE. Możesz też sprawdzić, czy nie ma żadnych problemów z twoim łączem internetowym (być może wymagany będzie kontakt z dostawcą usług internetowych).

Uszkodzona pamięć #X

BattlEye wykrywa błędy w pamięci gry. Przeskanuj system w celu wykrycia ewentualnych wirusów/trojanów/oprogramowania szpiegowskiego i sprawdź, czy nie masz problemów z RAM-em (korzystając z narzędzi takich jak Memtest86). Jeśli to nie pomoże, prawdopodobnie posiadasz uszkodzoną instalację programu na dysku twardym. W tej sytuacji należy ponownie zainstalować grę.

Subskrybuj
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments